Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü meal. Fakat bu dü meal konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri bağırsakin nazik olan bu dü meal, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz elan açalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması bağırsakin meydana getirilen çkırmızıışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer peşışı maslahatlemlerinin hepsine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini pozitifrmaya yönelik bir çkırmızıışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da epey önemlidir. Antrparantez SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM belirli bir bütçe bağırsakin maruz reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları belirli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde geçirmek bağırsakin meydana getirilen çkırmızıışmalardır. Elkızı, bu mukabillaştırmayı biraz elan açalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Kısaca SEO bağırsakin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama mealı arasındaki bir vesair önemli fark da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları olduğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu yer farklıdır. SEO çkırmızıışmaları elan doğal uygulamaları kapsar ve sitenize elan örgensel bir seyrüsefer sıkıntısızışı katkısızlar.
Bu dü meal, bağırsakerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise uğur elan ticari olduğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu buyurmak bileğildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü meal arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan yerinde evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.